ChytrýVýběr.cz - váš nákupní rádce ChytrýVýběr.cz - váš nákupní rádce
Menu

Test a recenze nejlepších konopných proteinů 2022

Datum 3.12.2021 Odborná redakce Odborná redakce

Jedním z největších fenoménů 21. století je bezesporu zdravý životní styl. Trh je doslova přesycen nejrůznějšími doplňky stravy, které kromě pohybu přispívají k optimálnímu fungování lidského těla. Základem jsou bílkoviny neboli proteiny. Jedním z jejich zdrojů je konopí, z něhož se speciálními postupy vyrábí tzv. konopný protein.

Vzhledem k tomu, že se v obchodech můžete setkat s různými přípravky, připravili jsme pro vás tento text. V něm představíme trojici nejlepších konopných proteinů, jež můžete zakoupit. Padne samozřejmě i pár slov o celém segmentu a jeho specificích. Měli byste totiž také vědět, jak si konopný protein správně vybrat.

Nejlepší celkově

Vyvážený Bio protein obsahující 20 aminokyselin. Vynikající chuť.

Nejlepší cena/kvalita

Vhodný konopný protein pro náročné vegany, celiaky či jedince citlivé na laktózu.

Nejlepší levný

Levný práškový konopný protein vhodný do koktejlů.

1. Nejlepší konopný protein 2021

Recenze LSP Nutrition Hemp – bio protein s 20 aminokyselinami

Konopný protein LSP Nutrition Hemp – bio protein s 20 aminokyselinami Pro náročné

Množství: 1 000 g | Forma: prášková | Esenciální aminokyseliny: ano, 8 | THC: ne | Přibližná cena: 1 000 Kč

Klady
  • Výborná chuť
  • Vyvážené složení
  • BIO kvalita
Zápory
  • Vyšší cena

Zajímavou volbu představuje LSP Nutrition Hemp. Vyznačuje se vynikající chutí, jež výrazně ulehčuje konzumaci. Aroma je provedeno bez použití umělých látek.

Významným pozitivem je též vyvážené složení. Přípravek nabízí 20 aminokyselin, včetně těch nejdůležitější. Jejich obsah přesně odpovídá potřebě lidského organismu. Pro výrobu doplňku stravy byly využity výhradně bio suroviny, nemusíte se tedy obávat příměsí látek negativně působících na lidské zdraví.

Jediným zásadním nedostatkem zůstává značný finanční obnos, jež je nutné za pořízení balení zaplatit. Jeden gram proteinu vyjde na korunu, celkem tedy zaplatíte tisícovku. Zda vám za to výborná chuť stojí, si musíte důkladně promyslet sami.

Patříte-li k náročnějším zákazníkům vyžadujícím za všech okolností to nejlepší, jste na správném místě. Za své peníze dostanete vyvážené složení a výbornou chuť, takže budete moci protein jíst jen tak.

Recenze Vegan Fitness 100 – komplexní doplněk stravy pro vegany

Recenze Vegan Fitness 100 – komplexní doplněk stravy pro vegany Zlatý střed

Množství: 1 000 g | Forma: prášková | Esenciální aminokyseliny: ano, 8 | THC: ne | Přibližná cena: 600 Kč

Klady
  • Zajímavá vůně
  • Snadná stravitelnost
  • Pro vegany
  • Obsahuje většinu aminokyselin
Zápory
  • Nepříjemná chuť
  • Větší množství vlákniny

Konopný protein Vegan Fitness 100 se vyznačuje vyváženým poměrem mezi cenou a kvalitou. Kilogramové balení navíc vydrží poměrně dlouho, takže se nemusíte obávat neustálých nákupů.

Hned po otevření balíčku vás určitě potěší příjemná vůně. Po požití navíc můžete očekávat snadnou stravitelnost bez pocitů plnosti či bolestí břicha. Vzhledem ke svému původu se jedná o ideální doplněk stravy pro vegany, kteří vyžadují výhradně rostlinné produkty. Přípravek navíc obsahuje 22 z 23 aminokyselin včetně esenciální osmičky. V jeho podobě tak získáte skutečně komplexní doplněk stravy.

Chuť bohužel na rozdíl od vůně příliš uspokojivá není. Doporučujeme tedy protein přimíchat do jídla, protože samostatně ve vodě může být pro mnohé špatně konzumovatelný. Přemíra vlákniny sice omezuje pocit plnosti a bolesti břicha, může však mít za následek průjem.

Patříte-li mezi náročné vegany, celiaky či jedince citlivé na laktózu, jistě tento výrobek náležitě oceníte. Svým složením váš žaludek zbytečně nezatíží a navrch získáte všechny potřebné látky.

Recenze Iswari Bio – levný konopný protein na vyzkoušení

Recenze Iswari Bio – levný konopný protein na vyzkoušení Levný základ

Množství: 250 g | Forma: prášková | Esenciální aminokyseliny: ano, 8 | THC: ne | Přibližná cena: 200 Kč

Klady
  • Nízká cena
  • Komplexní složení
  • Netvoří hrudky
  • Bio provedení
Zápory
  • Nepříliš dobrá chuť

Chcete-li s užíváním konopných proteinů teprve začít, vyplatí se zakoupit Iswari Bio. Malé 250 g balení je totiž levné, ale i tak získáte přehled, co od něj očekávat. Zejména pokud jde o chuť, jež může být pro mnohé rozhodující.

Významným pozitivem je již zmíněná nízká cena. Výrobek obsahuje všechny esenciální aminokyseliny a podíl bílkovin se pohybuje těsně pod hranicí 50 %. V případě použití do koktejlu nebo nápoje, netvoří hrudky, čímž je usnadněna jeho konzumace. Samozřejmostí je bio provedení, takže si můžete být jisti, že výrobek nevyužívá žádných umělých konzervantů.

Jediným zjištěným negativem je nepříliš uspokojivá chuť. Právě proto se vyplatí přípravek přidávat do koktejlů a dalších poživatin, v nichž alespoň mírně zanikne. Jestliže jste pro své zdraví a linii ochotni obětovat mnohé, ani chuť vás neodradí.

Dostatečná kvalita za nízkou cenu. Těmito slovy lze jednoduše Iswari Bio charakterizovat. Sice si příliš nepochutnáte, o pozitivním vlivu na zdraví ovšem nemějte nepochyby.

2. Nejprodávanější proteiny dle Heureky

3. Jak správně vybrat konopné proteiny

Ještě předtím, než se vydáte vyhledávat správné složení a značku, doporučujeme se zamyslet, zda je konopný protein pro vás to pravé. Při samotném nákupu potom hrají roli hlavně složení a pozitivní efekty na lidský organismu. Určitě byste měli vědět, kdo vlastně může tyto doplňky stravy využívat a jaké je optimální dávkování.

4. Který konopný protein je pro mě ten pravý?

Pokud se ponoříte do tématu zdravého životního stylu hlouběji, určitě vám tato otázka vyvstane na mysl. V současné době je v prodeji hned sedmička různých druhů přípravků lišících se zejména zdrojem proteinů. Některé jsou rostlinného původu, jiné naopak živočišného. Jedny nacházejí využití ve dne, další zase zejména na noc. Základní přehled poskytuje následující tabulka:

Druh proteinu Určení Způsob získávání Zdroj
Konopný Kompletní výživa, střední doba stravitelnosti, univerzální použití Rozmělnění konopných semínek bez přítomnosti THC Rostlinný
Syrovátkový Snadná stravitelnost, vysoký obsah potřebných aminokyselin, použitelný kdykoliv během dne Ze sušené syrovátky Levný, nepříliš kvalitní živočišný zdroj
Micelární Noční výživa s pomalým uvolňováním do organismu Kasein vzniká srážením savčího, obvykle kravského mléka Živočišný zdroj vyšší kvality
Sójový Výrazné množství esenciálních aminokyselin s jejich rychlým uvolňováním do těla, vhodný před i po fyzické aktivitě Extrakcí z plodů sóji luštinaté Rostlinný
Hovězí Průměrné množství aminokyselin, který se rychle a dobře tráví, univerzálně použitelný Odfiltrováním tuku z hovězího masa Živočišný
Hrachový Výrazný (až 85 %) obsah dobře stravitelných bílkovin, vhodný po fyzické aktivitě Extrakcí ze žlutého hrachu Rostlinný
Vaječný Velmi pomalé uvolňování, vhodný na noc, velký obsah bílkovin Získáván z čistých vaječných bílků Živočišný

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že významnou devízou extraktů z konopí je jejich univerzální použití. Je totiž jedno, zda je požijete před nebo po fyzické aktivitě, na níž nemají zásadní vliv. Snad jen v noci se vyplatí sáhnout po přípravcích s pomalejším uvolňováním.

Na své si přijdou i vegani a vegetariáni. Nejedná se totiž o produkt živočišného druhu a svým charakterem rozmělněných semínek v zásadě jde o druh raw stravy.

Pokud jde o samotný konopný protein níže uvádíme ještě jeho konkrétní výhody a nevýhody:

Klady
  • Lehce stravitelný
  • Bez laktózy a lepku
  • Vysoká vstřebatelnost
  • Bez alergenů
  • Obsahuje esenciální mastné kyseliny (omega 3 a 6)
Zápory
  • Špatná chuť

5. Kritéria výběru proteinu z konopí

Složení

Předtím, než balíček vložíte do nákupního košíku, podívejte se na jeho složení. Levnější produkty obvykle obsahují menší množství aminokyselin. To nemusí být vždy na škodu, pokud se v něm nachází to, co správně má.

Správný konopný protein by měl mít menší množství tuku (cca 12 %) a zhruba polovinu by měly tvořit bílkoviny. V ideálním případě by mělo být zastoupeno všech 23 aminokyselin včetně 8 esenciálních, sehrávajících klíčovou roli při fungování lidského organismu.

Mimo bílkoviny a tuky se podívejte i na podíl minerálů. Je dobré, pokud protein obsahuje též železo, vápník, sodík, hořčík a fosfor, a to v přiměřeném množství. Zbývajících 20 % tvoří vláknina. Ta se postará jednak o optimální strávení proteinu, jednak pomáhá prodloužit pocit sytosti. Proto je konopný protein doporučován i při redukčních nebo detoxikačních dietách. V žádném případě by se v balení nemělo nacházet, byť jen stopové množství, THC.

Konopný protein a pozitivní efekty

Výrobci běžně udávají několik pozitivních efektů bílkovinných přípravků. Ty jsou ověřeny dlouhodobým výzkumem a mnohé výrobky jsou opatřeny odpovídající certifikací. Její přítomnost vás ujistí o tom, že se v balení nachází pouze prospěšné látky, jejich účinnost byla podrobena laboratornímu zkoumání.

Mezi nejdůležitější benefity konopných proteinů patří zvýšení příjmu bílkovin a růst svalové hmoty. S tím souvisí i snížení rizika řidnutí kostí a výrazně zvýšení srdeční kondice. Pro dietáře má rozhodně význam i důkladné vyčištění tlustého střeva a omezení chuti na sladké. Z toho všeho má prospěch i imunitní systém, který si dovede lépe poradit s viry a bakteriemi. Mnohdy se proteiny doporučují též jako podpora při rehabilitacích a po úrazech. Napomáhají totiž tělu optimálně regenerovat a opravit poškozené tkáně.

6. Kdo může užívat konopný protein?

Kdokoliv. Na rozdíl od některých proteinů určených pouze pro dospělé a vysportované jedince, jsou konopné přípravky určeny všem. V omezené míře je mohou užívat i děti, případně těhotné ženy. Vhodné jsou i pro osoby vykonávající fyzicky či psychicky náročné zaměstnání.

Optimální dávkování

Více rozhodně neznamená lépe. V extrémním případě se můžete proteinem i předávkovat, proto vždy berte ohled na doporučené množství. To vždy odpovídá charakteru vykonávané činnosti. Více informací nabízí následující tabulka:

Aktivita Maximální množství (na 1 kg tělesné váhy)
Sedavý způsob života 0,8 g
Rekreační fyzická aktivita 1 g
Vytrvalostní činnost 1,2 – 1,4 g
Kulturistika a silové sporty 1,5 – 1,8 g

Berte v potaz, že se vždy jedná o přepočet na kilogram váhy. 100kilový jedinec žijící sedavým způsobem života by tedy měl dodat tělu maximálně 80 g proteinu denně. Standardně se ovšem doporučují dvě polévkové lžíce (10 g).

Nejprodávanější proteiny dle Heureky

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 4.5 (21 hlasů)

Autor článku

Odborná redakce
Odborná redakce

Redaktoři webu ChytrýVýběr.cz vám pomáhají s výběrem toho správného produktu. Na základě odborných testů a uživatelských recenzí doporučují nejlepší produkty z široké škály kategorií. Více informací >>

Podobné články