ChytrýVýběr.cz - váš nákupní rádce ChytrýVýběr.cz - váš nákupní rádce
Menu
ChytrýVýběr.cz > Recenze

Elektrická čtyřkolka Lamax eTiger ATV50S

dětská čtyřkolka LAMAX eTiger ATV50S recenze

Při pohledu na krásnou elektrickou čtyřkolku Lamax eTiger ATV50S každý dospělák zapláče, proč takové hračky nebyly dříve. Jakmile si na ni váš potomek sedne, budete ho tahat domů násilím. Baterie s kapacitou 12 Ah vydrží pohánět silný motor s výkonem 1 000 W až hodinu a půl a čtyřkolku vystřelí do rychlosti až 25 km/h. Kola o velikosti 6 palců s vyztuženými pneumatikami proti defektům přímo vybízí vyrazit do terénu, ve kterém si díky kvalitnímu odpružení bude vaše dítko připadat jako ve velké závodní bugině.

Obsah balení

Když se vám ozve přepravní společnost, že bude doručovat balíček, tak se připravte, že se lehce zapotíte. Čtyřkolka o hmotnosti 57 kg je sestavena a vyzkoušena od techniků společnosti Lamax, je připevněná ke dřevěné paletě a obalená velkou vrstvou ochranné fólie. Paleta sama o sobě také něco váží, čili při prvním kontaktu se čtyřkolkou se vám bude hodit pomoc druhé osoby.

Po odstranění ochranné fólie a uvolnění čtyřkolky od palety doporučuji překontrolovat technický stav čtyřkolky. Hlavně díly důležité pro bezpečnou jízdu, jako spojovací tyče řízení, brzdy atd. V prodejně sice technik vše sestaví, ale přece jen se jedná o bezpečí vlastních dětí. Součástí balení je nabíjecí adaptér do sítě 230V a uživatelská příručka v několika jazycích včetně českého. Hlavní zapnutí čtyřkolky eTiger ATV50S je ovládáno klíčkem jako v automobilu. Dva klíčky jsou již zasunuty ve spínací skřínce a další dvojice klíčů je potřeba ke změně maximální povolené rychlosti. Rovněž tyto klíče jsou, již připraveny, v ovládacím panelu na levém boku čtyřkolky.

Konstrukce a design Lamax eTiger ATV50S

Základ elektrické čtyřkolky Lamax eTiger ATV50S tvoří pevný trubkový rám. Přední 6″ kola jsou nezávisle zavěšená a odpružená tlumiči s možností změny tuhosti tlumení. Obě přední kola jsou osazena účinnými kotoučovými brzdami. Zadní náprava je tuhá a je odpružená jednou centrální tlumící jednotkou, která rovněž umožňuje nastavení tuhosti. Na zadní nápravě jsou rovněž kola o průměru 6″ a všechna čtyři kola mají nafukovací pneumatiky vyztužené proti defektům.

Na zadní nápravě je připevněný silný elektromotor o výkonu 1 000 W. Ten je dostatečně silný, aby stroj o hmotnosti 57 kg katapultoval do rychlosti až 25 km/h. Zadní kola jsou propojena pevnou hřídelí bez diferenciálu, což je běžný způsob pohonu u většiny čtyřkolek (minimálně těch dětských). Důležitou součástí zadní nápravy je také jedna kotoučová brzda, která společně s předními brzdami čtyřkolku spolehlivě zastaví na velmi krátké dráze.

Rozměry elektrické čtyřkolky Lamax eTiger ATV50S jsou 115 × 65 × 69 cm (délka, šířka, výška). Uprostřed čtyřkolky je na rámu zabudovaná Lead-acid (olověná) 48 V baterie s kapacitou 12 Ah. Výrobce baterii usadil do optimální pozice tak, aby její hmotnost vytvořila ideální těžiště čtyřkolky a minimalizovalo se nebezpečí převrácení stroje.

Prostor mezi koly na stranách čtyřkolky vyplňují prostorné nášlapné plochy, které poskytují dostatečnou oporu pro nohy jezdce. Na pravé straně je pojistný pedál, na který musí jezdec šlápnout, aby mohl uvést čtyřkolku do pohybu. Pohyb se dále ovládá otáčením rukojeti akcelerátoru na pravé straně řídítek.

Celý podvozek je zakrytý plastovou karosérií s příjemně tvarovaným měkkým sedlem. Karosérie svými tvary upoutá pohledy každého kolemjdoucího. K dokonalosti chybí jen trochu více péče o některé hrany výlisku. Na některých místech jsou hrany hrubě opracované, možná by pomohlo nasazení nějaké gumové lišty. Dětské ruce jsou jemné a při přejetí po hraně by se mohly lehce zranit. Přední část čtyřkolky Lamax eTiger ATV50S chrání při nárazu trubkový rám zakrytý plastovým krytem, na který navazuje nosič zavazadel před řídítky. Nosič zavazadel nechybí ani na zadní části karosérie a dotváří tím dokonalou kopii velké dospělácké čtyřkolky.

Řídítka jsou optimálně velká pro dětské ruce a veškeré ovládací prvky jsou v dobrém dosahu. Na pravé straně řídítek je hlavní spínací skříňka, která po otočení malého klíčku uvede čtyřkolku do pohotovostního stavu. U pravé ruky se rozsvítí malý displej, který ukazuje pouze stav nabití baterie, což je informace pro malé řidiče naprosto dostačující. V dosahu levé ruky může jezdec zmáčknout tlačítko poměrně hlučného klaksonu a rozsvítit přední světlomety elegantně zabudované do přední části plastové karosérie.

Prostor mezi rukojeťmi řídítek je chráněn molitanovou výplní zdobenou nápisem Lamax. Do prostoru mezi koleny jezdce je vkusně zabudovaný přepínač směru jízdy. Dospělá čtyřkolka mívá v těchto místech nádrž na palivo a výrobce tento prostor hezky využil právě na směrový přepínač. Ten má tři polohy. Dopředu, neutrál a jízda vzad. Otáčení s ním jde zlehka, při zapůjčení čtyřkolky mému malému testovacímu pilotovi, jsem mu ani nestihl vysvětlit jak přepínač funguje, ten si vše během vteřiny osahal a vyrazil do terénu.

Elektrická čtyřkolka Lamax eTiger ATV50S je určená pro děti od 5 do 9 let, s výškou jezdce od 110 až 140 cm. Maximální hmotnost malého řidiče nebo řidičky je 65 kg. Motor s výkonem 1000 W nemá žádný problém dětskou čtyřkolku rozjet na rychlost až 25 km/h. Pro některé děti, které poprvé v životě osedlají takový stroj je to až moc. Aby měli více času osahat si ovládání a rodiče se nemuseli obávat karambolu, zabudoval výrobce do čtyřkolky přepínač omezující maximální rychlost stroje.

Přepínač je lehce schovaný na levé straně pod kapotáží čtyřkolky a jeho tři polohy se ovládají otáčením druhého klíčku. To je skvělé řešení, rodiče se nemusí obávat, že rozpustilé děcko zajede někam za roh a samo si výkon zvýší. Přepínač omezuje rychlost čtyřkolky na 6 km/h, dále na 15 km/h a poslední poloha přepínače uvolní stroj na maximální rychlost 25 km/h.

Zkušenosti v praxi

Přestože elektrická čtyřkolka Lamax eTiger ATV50S je určená pro děti od 5 do 9 let, tak se svou hmotností 57 kg není žádný drobeček. Při nakládání do automobilu, nebo vynášení do vyššího patra domu bude většina lidí potřebovat druhou osobu na pomoc. Velkou část hmotnosti čtyřkolky tvoří olověná baterie o napětí 48 V a kapacitou 12 Ah. Jakmile však svého potomka usadíte do měkkého sedla a on vyrazí kupředu, tak vyšší hmotnost stroje velmi oceníte. Při jízdě v terénu je čtyřkolka stabilní a vydrží i poměrně velký náklon, aniž by se převrátila.

Já při testování využil návštěvu přátel, kteří ukázali čtyřkolku svému synovi a bylo o zábavu postaráno. 8 letý Lukáš vypadal jakoby se na čtyřkolce narodil. Aniž by měl s podobným strojem nějaké zkušenosti, tak během krátké chvilky věděl, jak se co ovládá a těšil se na polní cestu za obcí. Děti to tak často mívají, tam kde my dospělí studujeme složité návody, jak se co používá, tak oni prostě sednou a jedou.

Čtyřkolka Lamax eTiger ATV50S je jak stvořená pro malé kaskadéry, kteří si pomocí tohoto stroje mohou pomalu zvykat na vítr ve vlasech a když ve vyšším věku přesedlají na větší stroj, tak už budou vědět co je čeká. Já při prvním startu nastavil Lukášovi čtyřkolku na maximální rychlost 15 km/h. Pravá Lukášova noha úplně přirozeně přišlápla bezpečnostní spínač na stupačce a jakmile pravou rukou otočil akcelerátorem tak vyrazil.

Řídítka čtyřkolky dobře padnou do drobných dětských rukou a veškeré ovládací prvky jdou zlehka a jsou dobře přístupné. Chválím přepínač pro nastavení maximální rychlosti čtyřkolky. Nejpomalejší rychlost 6 km/h je vhodná například při procházce, kdy vaše dítě jede pomalu ve vaší blízkosti a nemusíte se obávat nějakého karambolu. Větší rychlost 15 km/h už se hodí pro nejmenší děti, které se teprve seznamují se svou novou hračkou.

Během krátké doby bylo vidět, že je můj malý testovací jezdec připravený na uvolnění maximální rychlosti elektrické čtyřkolky. Silný elektrický motor o výkonu 1000 W konečně dostal možnost se projevit. Hmotnost čtyřkolky 57 kg nedělá motoru absolutně žádný problém, ani maximální zatížení jezdce 65 kg mu nezabrání dosažení maximální rychlosti 25 km/h. Po přidání plynu se zadní kola lehce prohrábla a Luky se rozjel do terénu. Dětská čtyřkolka Lamax eTiger ATV50S skvěle odolávala hrbolatému terénu.

Odpružení předních kol a zadní nápravy lehce zvládá i jízdu po poli. Výhoda je možnost nastavení tuhosti tlumičů podle hmotnosti dítěte. Když jsem viděl jak Lukáš na čtyřkolce řádí, tak jsem opět ocenil kvalitní zpracování a tuhou konstrukci stroje. K bezpečnosti rovněž přispívá pojistný pedál na pravé stupačce. Jakmile z něj jezdec sundá nohu, tak čtyřkolka začne brzdit.

Celkově chválím brzdovou soustavu. Kotoučové brzdy na předních kolech a jedna na zadní nápravě mají dostatečně velkou účinnost na zastavení čtyřkolky. Páčky na řídítkách jsou dobře nastavené, aby dětská ruka zvládla rozjetý stroj zastavit. V případě, že se váš potomek někde zahrabe ve velkém terénu, může přivolat pomoc pomocí klaksonu. Ten je dostatečně hlasitý na velkou vzdálenost stejně jakoby troubil osobní automobil.

Výdrž baterie a nabíjení

Elektrická čtyřkolka pro děti Lamax eTiger ATV50S disponuje baterií o napětí 48 V a kapacitou 12 Ah. Výrobce udává dojezd čtyřkolky až 20 km na jedno nabití. To je však měřeno v ideálních podmínkách (plochý terén, bez plného výkonu, bezvětří atd.), které v praxi nebudou příliš reálně splnitelné. Malý displej na řídítkách čtyřkolky neukazuje ujetou vzdálenost, ale pouze stav nabití baterie. Myslím, že údaj o nabití baterie je naprosto dostačující.

Při řádění v terénu nemá smysl počítat najeté kilometry. Při testování náš jezdec řádil na polních cestách a v lehčím terénu přibližně 45 minut a stav baterie se snížil o zhruba 50 %. Těžko říct zda je to hodně nebo málo. Z pohledu dětí se vybíjí rychle, zodpovědní rodiče, kteří sledují potomka zda je v pořádku se budou těšit na okamžik, kdy se baterie vybije a čtyřkolka bude stát v klidu na nabíječce.

Nabíjecí adaptér má instalovaný ventilátor chlazení a po zapojení do elektrické sítě 230V se rozsvítí zelená dioda, která tím dá najevo že je adaptér v pořádku a připravený nabíjet. Po připojení do nabíjecího konektoru signalizuje druhá červená dioda, že probíhá dobíjení baterie. Pokud je baterie zcela vybitá, tak celý proces trvá přibližně 8 hodin. Baterie se však může dobíjet průběžně, čímž se doba dobíjení podstatně zkrátí.

Závěrečné hodnocení Lamax eTiger ATV50S

9

Skvělá

Elektrická čtyřkolka Lamax eTiger ATV50S je skvělý společník pro děti. Díky kvalitní a robustní konstrukci vydrží i hrubší zacházení v terénu a malí závodníci tak získají první zkušenosti s řízením vozidla. Silný motor si hravě poradí s jízdou v terénu a kvalitní odpružení udrží řidiče v polstrovaném sedle. Chválím jednoduché ovládání řízení a brzd. Pro malé děti, které ještě nemají velkou sílu, je důležité zvládnout rozjetý stroj také zastavit. Pro rodiče doporučuji zakoupit ještě druhý stroj pro sebe, aby svého malého řidiče měli stále na očích. Doporučuji například elektrickou koloběžku Lamax eRacer SC50, což je ideální stoj do terénu.

Konstrukce a design Lamax eTiger ATV50S
9
Zkušenosti v praxi
9
Výdrž baterie a nabíjení
9
Výkon motoru:1000W
Baterie:48V / 12Ah
Maximální rychlost:25km/h
Hmotnost:57kg
3 režimy rychlosti:1) 6 km/h 2) 15 km/h 3) 25 km/h
Doporučená požadavky na jezdce:Výška 110 – 140 cm, hmotnost <65 kg, věk 5 – 9 let
Klady
  • Pěkný design
  • Kvalitní robustní konstrukce
  • Velký výkon motoru (1000W)
  • Možnost omezení maximální rychlosti
  • Jednoduché ovládání
  • Skvělé jízdní vlastnosti
Zápory
  • Horší opracování hran plastové karosérie
  • Dlouhá doba dobíjení
  • Hmotnost při manipulaci (přenášení/uskladnění na zimu)

Sdílejte článek

Ohodnoťte recenzi

Celkové hodnocení: 4.8 (10 hlasů)

Autor recenze

Zdeněk Suchý
Zdeněk Suchý

Zdeněk se téměř 30 let živil jako automechanik a vlastníma rukama provádí rekonstrukci domu. Díky tomu se již setkal s velkým množstvím různého nářadí a má rád nové technologie, které dokážou ulehčit či usnadnit práci. Již několik let vytváří prezentace pro realitní kanceláře, naplno se věnuje focení, tvorbě videa a grafiky, kde stále vyhledává nové příležitosti. Ve volném čase je rád s rodinou, věnuje se údržbě zahrady a domu, rád poznává nová místa a občas se projede na kole. LinkedIn, Facebook

Podobné články

Diskuse u článku

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odeslat komentář