Konkurence se pro elektrickou jednokolku Inmotion V13 Challenger hledá velmi obtížně. V segmentu elektrických jednokolek představuje naprostou špičku, která nastavuje nové standardy. Je demonstrací maximálního výkonu a technologické vyspělosti, která předbíhá svou dobu. V našem srovnávacím testu elektrických jednokolek tak nemohla získat jiné než první místo. Jaké vlastnosti nabízí a v čem všem vás může mile překvapit, se dozvíte v této recenzi.
Hodnocení elektrické jednokolky Inmotion V13 Challenger
Perfektní
Elektrická jednokolka Inmotion V13 Challenger je určena pro ty nejnáročnější jezdce, kteří hledají absolutní výkon. Je to stroj, který překonává všechny dosavadní limity jednokolek. Její vysoká cena odpovídá prémiové výbavě a špičkovému zpracování.
- Extrémně vysoký výkon
- Velký dojezd až 200 km
- Nastavitelné vzduchové odpružení
- Modulární konstrukce pro snadnou údržbu
- Voděodolnost IPX5
- Velmi vysoká hmotnost
- Vysoká cena
- Nevhodná pro začátečníky
Výkon motoru a maximální rychlost – 10/10
Začněme tím nejpůsobivějším, co elektrická jednokolka Inmotion V13 Challenger nabízí, tedy výkonem motoru. S nominálním výkonem 4 500 W, který ve špičce dosahuje ohromujících 10 000 W, nemá tato jednokolka ve své kategorii konkurenci. Motor pracuje se 126V napětím a poskytuje točivý moment 300 N⋅m, díky kterému zvládne stoupání až 45°.
Maximální rychlost 90 km/h z ní dělá nejrychlejší sériově vyráběnou jednokolku na světě. Výrobce však důrazně upozorňuje, že takto vysoká rychlost je určena pouze pro zkušené jezdce a na uzavřených tratích. Vzhledem k rychlosti a výkonu není tato elektrická jednokolka vhodná pro začátečníky, kteří by si měli raději vyzkoušet jízdu na méně výkonných strojích.
Kapacita baterie a maximální dojezd – 10/10
Ani u druhého parametru recenzovaná jednokolka nezklamala. Inmotion V13 Challenger je vybavena 108V Li-Ion baterií s kapacitou 28 Ah (3024 Wh). Díky pokročilému Smart Battery Management Systemu je zajištěno optimální využití kapacity a prodloužená životnost baterie. Systém nepřetržitě monitoruje stav každé paralelní buňky.
Diky velké kapacitě baterie můžete dosáhnout opravdu enormního dojezdu. Maximální dojezd až 200 km představuje nový standard v kategorii elektrických jednokolek a zatím se v této oblasti jen těžko hledá konkurence.. Nabíjení pomocí jedné rychlonabíječky trvá 6 hodin, při použití dvou nabíječek se čas zkrátí na 3 hodiny. Brzy tak budete připraveni na další dobrodružství.
Průměr kola a hmotnost jednokolky – 8/10
Jednokolka je postavena na 22palcovém kole s 16palcovými ráfky. O komfort se stará propracované 90mm vzduchové odpružení s nastavitelným odskokem, takže pro vás drobné nerovnosti nebudou představovat problém. Modulární konstrukce umožňuje kompletní rozložení a složení během 30 minut, což výrazně usnadňuje údržbu.
Velkým plusem je možnost nastavení výšky a sklonu nášlapných ploch podle preferencí jezdce. Certifikace IPX5 zajišťuje odolnost proti vodě. Za mírné negativum lze považovat vysokou hmotnost 53,2 kg, která je dána velkými rozměry této jednokolky a velikostí baterie a může komplikovat manipulaci mimo jízdu.
Další příslušenství – 10/10
Co se týče příslušenství, není Inmotion V13 Challenger pozadu, naopak předvádí působivou technologickou vybavenost, kterou jí mohou konkurenční modely směle závidět. Nechybí moderní dotykový LCD displej zobrazující všechny důležité údaje o jízdě, Bluetooth konektivita pro pokročilé nastavení přes mobilní aplikaci či výkonná přední a zadní LED světla.
O bezpečný chod se stará chlazená řídicí jednotka s 42 MOSFETy a redundantními Hallovými senzory. V případě selhání jednoho senzoru může kontrolu převzít záložní systém. Použití silných fázových vodičů (8 AWG) zajišťuje dostatečnou bezpečnostní rezervu i v extrémních podmínkách. V otázce bezpečnosti provozu a celkové vybavenosti tedy nemáme žádné připomínky.
Parametry elektrické jednokolky Inmotion V13 Challenger
Vlastnost | Parametr |
---|---|
Výkon motoru | 4 500 W |
Maximální rychlost | 90 km/hod |
Maximální dojezd | 200 km |
Kapacita baterie | 3 024 Wh |
Hmotnost | 53,2 kg |
Diskuse u článku