Nejlepší sněhové řetězy – recenze a tipy jak vybrat

Zima už pomalu, ale jistě klepe na dveře, a tak se i my postupně připravujeme na její příchod. Tradičně největší potíže působí v oblasti dopravy a na cestách je nutné se pohybovat se zvýšenou opatrností. Vzhledem k tomu, že v některých místech je odstraňování sněhu pomalé nebo nedostatečné, je nutné si pomoci speciálními pomůckami, mezi které patří i sněhové řetězy.

Jelikož v posledních letech došlo k výraznému technologickému pokroku i v této oblasti a současné výrobky nabízejí značnou míru komfortu a bezpečí, rozhodli jsme se pro Vás připravit následující text. V něm Vám jednak poradíme, jak vybrat ten správný produkt pro svůj vůz a samozřejmě seznámíme i s trojicí těch nejlepších výtvorů, jež jsou v současné době na trhu nabízeny.

Nejlepší sněhové řetězy

COMPASS X 90

Pewag Snox 540

Thule K-Summit K34

COMPASS X 90

Pewag Snox 540

Thule K-Summit K34

Levný základ

Zlatá střední cesta

Pro náročné

KLADY

Nízká cena

Snadná montáž

Praktické balení

Snadná montáž a demontáž

Vysoká kvalita provedení

Povedená přepravní taška

Snadná montáž

Univerzálnost použití

Drobné rozměry

Výrazná úroveň použitých materiálů

ZÁPORY

Špatně zpracovaný návod

Slabší konstrukce

Občasná tendence k smekávání

Potřeba většího množství síly k nasazení

Vyšší cena

Zmatený návod

SHRNUTÍ

Cenově výhodná alternativa pro občasnou jízdu na obtížnějším terénu

Skvělá varianta pro zájemce o snadno namontovatelné řetězy, které vydrží i větší zátěž

Revoluční, ale také drahý systém pro ty zákazníky, kteří často své auto prohánějí těžkým terénem.

POROVNEJTE CENY

POROVNEJTE CENY

POROVNEJTE CENY

Recenze: COMPASS X 90

Druh: křížová stopa | Určení: do 2 tun | Šířka očka: 3 mm | Konstrukční výška: 9 mm | Způsob montáže: obepnutí okolo kola | Přibližná cena: 460 Kč

KLADY:
  • Nízká cena
  • Snadná montáž
  • Praktické balení

ZÁPORY:
  • Špatně zpracovaný návod
  • Slabší konstrukce

Křížové řetězy COMPASS X 90 jsou ideální volbou pro všechny, kteří musí občas čelit nenadálým sněhovým závějím či projíždějí místy, kde je nutné řetězů použít.

Zásadním pozitivem je velmi nízký finanční obnos, jenž je nutné za pořízení výrobku zaplatit. Zároveň je možné produkt snadno nasadit na pneumatiky a s jejich správnou aplikací nemají problémy ani technicky méně zdatní jedinci. Po použití je možné řetězy snadno složit do praktického obalu, jenž ve voze nezabírá příliš mnoho cenného místa.

Největším nedostatkem je potom především nepříliš přesný manuál, jenž špatně popisuje proces nasazování řetězů na pneumatiky. Díky tomu je nutné si pomoci vlastním rozumem. Nepotěší ani slabší konstrukce oceli, jež může mít tendenci časem praskat či vlivem nepříznivých podmínek korodovat.

Celkově však kvalita provedení zcela odpovídá ceně a zákazník dostane za své peníze očekávanou úroveň. Pro občasné použití však zařízení zcela postačuje.

Zjistit cenu >>

Recenze: Pewag Snox 540

Druh: šikmá stopa | Určení: do 2 tun | Šířka očka: 3,2 mm | Konstrukční výška: 9 mm | Způsob montáže: navlékání okolo pneumatiky | Přibližná cena: 2 900 Kč

KLADY:
  • Snadná montáž a demontáž
  • Vysoká kvalita provedení
  • Povedená přepravní taška

ZÁPORY:
  • Občasná tendence k smekávání
  • Potřeba většího množství síly k nasazení

Druhým modelem našeho přehledu je Pewag Snox 540, nabízející revoluční systém navlékání. Ten je založen na navlékání řetězu okolo kola v několika jednoduchých krocích. Fyzicky zdatní lidé tak zvládnou přípravu svého vozu pro náročné podmínky během chvilky.

Mezi kladné stránky se řadí i značná kvalita provedení výrobku, díky čemuž je možné s jeho službami počítat i v náročnějších podmínkách. Přepravní taška, dodávaná k jeho bezpečnému uložení, je i přes své drobnější rozměry povedená a praktická.

Nejvýraznějším problémem je především tendence ke smekávání, jež řetězy mívají při jízdě na terénu, při němž podkluzují kola. Ačkoliv systém výrazně redukuje energii potřebnou k nasazení zařízení na kola, pro méně zdatné jedince či ženy může být stále tato aktivita velice namáhavá.

Sečteno a podtrženo, výrobek od firmy Pewag boduje obzvlášť svou revoluční technologií, umožňující snadnější montáž. Jeho poměr cena/výkon je výrazně pozitivní, zákazník tady případným nákupem rozhodně neprohloupí.

Zjistit cenu >>

Recenze: Thule K-Summit K34

Druh: křížová stopa | Určení: do 2 tun | Šířka očka: bez článků | Konstrukční výška: bez článků | Způsob montáže: obepnutí okolo kola | Přibližná cena: 8 500 Kč

KLADY:
  • Snadná montáž
  • Univerzálnost použití
  • Drobné rozměry
  • Výrazná úroveň použitých materiálů

ZÁPORY:
  • Vyšší cena
  • Zmatený návod

Thule K-Summit K34 patří mezi to nejlepší, co v současnosti výrobci nabízejí. Jejich technologie je navržena tak, že nemá žádná očka a je skvěle využitelná pro všechny druhy pneumatik osobních aut i do těch nejhůře dostupných míst.

Potěší zejména jednoduchá montáž výrobku na kola, jež zvládnou i laici. Již výše zmíněná možnost využít řetězy na všechny dostupné druhy kol a zároveň velmi drobné rozměry také nejsou k zahození. Samozřejmostí je potom značná kvalita použité oceli, které bez větších problémů snáší i velkou zátěž.

Největším negativem tak zůstává značný finanční obnos, jenž je nutné za pořízení řetězů zaplatit. Ten je však více než vyvážen celkovou úrovní provedení a především šířkou možného použití zařízení. Při samotné montáži je dobré brát návod s nadhledem, jelikož neposkytuje příliš přesné informace.

Ti nejnáročnější zákazníci, pro něž je cestování v náročných terénech denním chlebem, jistě v produktu firmy Thule najdou favorita. Na trhu totiž v současné době není možné najít lepší sněhové řetězy pro osobní automobily, než právě výrobek této firmy.

Zjistit cenu >>

Zpět na obsah ↑

Nejprodávanější sněhové řetězy podle Heureky

Zpět na obsah ↑

Jak správně vybrat sněhové řetězy?

Podstatným a nejdůležitějším kritériem je volba toho správného druhu řetězu podle potřeby. Dalšími podstatnými parametry je i maximální možné zatížení jednotlivých článků, případně konstrukční výška celého zařízení. Samozřejmě je před nákupem nutné si ověřit, zda je vybraný druh ochrany kompatibilní s pneumatikami vozu.

Druhy řetězů

V současné době je možné se na trhu setkat s pěti různými typy sněhových řetězu. Každý z nich je vhodný do jinak náročných podmínek a vyznačuje se rozdílnou cenou, ale i vlastnostmi. V následující tabulce je možné se s jednotlivými druhy seznámit, stejně jako s jejich výhodami a nevýhodami:

Druh řetězů Výhody Nevýhody
Řetězy s šikmou stopou Pokrytí celého povrchu pneumatiky, vysoká přilnavost, odolnost, snadná montáž Nejvyšší cena
Řetězy s příčkami Vysoká přilnavost, stabilita při brždění Vysoká cena, menší odolnost než řetězy se šikmou stopou
Žebříčkové řetězy Jednoduchá konstrukce, nízká cena Obtížnější nasazování, využitelnost do míst s menším množstvím sněhu
Textilní řetězy Skladnost, snadná montáž, nízká míra hluku, Velmi krátká životnost, zhoršení jízdních vlastností v místech s čerstvým sněhem
Chemické řetězy Šetrnost k životnímu prostřední, nízká cena Vhodné pouze pro několikaminutové použití,

Při nákupu je též nutné mít na paměti fakt, že většina evropských zemí uznává pouze ocelové řetězy. V případě využití textilních či chemických výrobků v oblasti označené příslušenou značkou není povoleno a je posuzováno stejným způsobem jako absence jakéhokoliv ochranného zařízení.

Kritéria výběru

Maximální zatížení

Důležitým parametrem, jež má přímý vliv na využitelnost produktu, je maximální zatížení jednotlivých článků řetězu. To se určuje podle celkové hmotnosti vozu a je možné se setkat se zařazením do 2, případně do 7 tun. Obecně platí, že na jednu pneumatiku připadá zhruba 25 – 30 % celkové hmotnosti auta.

Nejčastěji je možné se na trhu nejčastěji setkat se sílou článku okolo 3 mm, který zcela dostačuje pro občasnou jízdu po silnicích či v mírně neupraveném terénu. Vhodná je i pro silná vozidla, jejichž nízká výška neumožní umístění rozměrnějších zařízení. Pro majitele velkých terénních aut, s nimiž zdolávají i ten nejhůře průchodný terén, je potom povinnosti nákup výrobků se silou nad 3,2 mm. Ty nabízejí vysokou míru ochrany i efektivity při průjezdu.

Konstrukční výška

Svou roli hraje rovněž konstrukční výška produktu, jelikož mnohá auta jsou konstruována tak, že nenabízejí dostatečný prostor mezi pneumatikou a podběhem. Obvykle je možno zakoupit řetězy s konstrukčními výškami 9 – 12 mm, případně 12 – 16 mm. Zatímco první kategorie je určena pro vozy do 2 tun, druhé zmíněné poslouží zejména větším automobilům do 7,5 tun, offroadům, terénním vozidlům, či 4 x 4.

Kompatibilita

Při nákupu je vhodné si též ověřit, zda je vybraný výrobek plně kompatibilní s pneumatikami automobilu. Při špatném nákupu bude problémem nasazení zařízení, v extrémním případě může dokonce dojít k prasknutí pneumatiky, což je nebezpeční, které rozhodně není radno podceňovat.

Proto je nutné si zjistit především šířku, profil a průměr. Průměr se udává písmenem R a číslem, kdy R znamená radiální průměr kola, šířka v mm a výška v procentech udávající poměr k šířce. V praxi je tak možno se setkat kupříkladu s označením 195/50 R14. To udává průměr výše 14, šířku 195 a výšku činící 50% šířky.

Nejprodávanější sněhové řetězy podle Heureky